|
gra karciana War of Tanks
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:43, 21 Lip 2014 Temat postu: Ekwipunek |
|
|
W prywatnej rozmowie PawlusSidewinder zasugerował coś, o czym podobnym była już wcześniej rozmowa, chociaż jeszcze nie zaimplementowana. Pozwolę sobie obficie zacytować:
###############
PS:
1. Granatniki niemieckie Panzerfaust i Panzerschreck. Must have, były na masową skalę wykorzystywane.
v:
Jako karta taktyki, którą można zagrać przy walce piechoty?
Czy jako karta "ekwipunku" (nie ma na razie tego typu kart) dołączana na stałe do piechoty i zwiększająca jej Atak?
###############
Koniec cytatu.
Przez te parę godzin pomyślałem sobie o tym i owym i można by stworzyć nową kategorię kart "ekwipunek", do którego by trafiły:
8,8 cm Flak
Panzerfaust
Ur
47 mm AT włoskie w Afryce
itd, itp.
Ekwipunek by się dołączało wyłącznie do kart Piechoty i zwiększałby jej parametry podobnie jak As pancerny zwiększa parametry Czołgu.
W tym przypadku tylko Atak.
Mógłby zwiększać Atak o +N, albo po prostu Atak=N.
Albo dawać inne bonusy, np. ekwipunek - trał minowy.
Miotacze ognia (bonusy przy zdobywaniu miasta).
UPD:
a taką mógłby mieć ikonę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Pon 14:48, 21 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:56, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Lepiej jako Ekwipunek, nie zaburza obecnej mechaniki rozgrywki, to karty które można dodać w każdej chwili, jako patch do scenariusza
W ogóle brakuje mi broni przeciwpancernej jako odrębnej kategorii. 'Ekwipunek' to chyba najlepsza forma. Bo gdyby dodać w kategorii Czołgi to bez sensu (ani to czołgi in fact, a gdyby akurat nie miały w co strzelać to po co nam?). Jako karta Taktyki też nie bardzo, bo w końcu by była sama Taktyka zamiast wojsk, gdyby tak dodawać Pancerfałsty i inne cuda
Jedyne Słuszne Rozwiązanie jest takie jak podałeś - dodanie ich do piechoty, bo zawsze tak właśnie było w warunkach bojowych. Wtedy wszystko staje się proste...
...Reasumując...
1. Ekwipunek można dołączyć wyłącznie do kart Piechoty, jak Asa do Czołgu. A skoro jak As...
2. 'Ginie' razem z jednostką piechoty, nie można tego zaatakować.
3. Zawarcie w opisie karty działania, każde może być wyjątkowe... np. u Ura, że większa Atak (i Obronę chyba, w końcu to broń ppanc.?) Piechoty, ale wtedy i tylko wtedy gdy walczy ona z jednostkami pancernymi. Gdy walczy ze zwykłą piechotą, ignorujemy modyfikator.
Tak mi się wydaje logicznie. Atakujemy Pz. II, dodajemy np. +3. Rzucamy przeciw piechocie - liczy się tylko Atak piechurów.
Ikona super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:07, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Żeby nie mnożyć bytów, do Ekwipunku przerzucę również transportery opancerzone i ciężarówki. Zasada ich wszystkich jest w końcu taka sama - dodawane do piechoty, same się nie poruszają i giną wraz z piechotą.
Myślę tylko jeszcze nad ikoną.
Już teraz to musi być coś, co pokryje i samochody i działa.
Jak nie wymyślę nic lepszego, zostanie granat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:42, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Że na przykład:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:27, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Piękna sprawa. W ten sposób można tworzyć kombinowane jednostki, wyposażać piechotę w działa, samochody etc.
Granat jest ok, kojarzy się z ekwipunkiem, wyposażeniem, a przy okazji piechotą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaneCobbsHat
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:52, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
No dobra jak chceta. Wedlug mnie niezalezne bataliony ppanc i plot powinny byc modelowane jak czolgi czyli np 88mm i ciagnik, 3-inch AT gun i Half Track. Gdyz cholowane bataliony ppanc byly takimi samy zwiazkami taktycznymi jak samobiezne bataliony ppanc. No ale tak pewnie bedzie bardziej grwyalne wiec niech bedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaneCobbsHat
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:54, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Skoro panzerfaust to amerykanska Bazooka albo brytyjski PIAT tez beda na odzielnych kartach? Przecierz od momentu wprowadzenia byly standartem i obecne w kazdym odziale piechoty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 5:10, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Pewnie że należy, napisałem najpierw o Pancerach, bo najbardziej popularne i w ogóle piękne słowo 'pancerzownica'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:55, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
JaneCobbsHat napisał: | No dobra jak chceta. Wedlug mnie niezalezne bataliony ppanc i plot powinny byc modelowane jak czolgi czyli np 88mm i ciagnik, 3-inch AT gun i Half Track. Gdyz cholowane bataliony ppanc byly takimi samy zwiazkami taktycznymi jak samobiezne bataliony ppanc. No ale tak pewnie bedzie bardziej grwyalne wiec niech bedzie. |
Ciężko jest oddać 8,8 na tak małej planszy. Danie jej bicia na 2 pola prowadziłoby do dziwnych sytuacji, że waliłaby na pół Libii np.
Więc jak?
Osobny typ: działa przeciwpancerne? Może i tak, ale jaka by była obrona? 0? Nienajlepiej, podjedzie Light Mk VI i zniszczy.
Kiedyś była mowa o taktyce "88 Rommla". Ale nie widzi mi się to.
Natomiast Ekwipunek mi się podoba.
Wiem, że piechota mogła mieć w standardzie np. 7,5 cm PaK, a mimo to dostanie osobną kartę ekwipunku z PaKiem.
Bo inaczej: jak modelować Atak piechoty? Na podstawie penetracji dział ppanc jakie miała na stanie dywizja w danym roku? A Obronę jak?
Ekwipunek rozwiązuje nam sprawę przypomnienia, że dany sprzęt był używany.
Chociaż np. piechota francuska ma obecnie Atak 3, a najlepsze działo ppanc jakie znalazłem to było 25 mm Hotchkiss SA 34 L/72, które ma też Ataku 3. Więc karta z tym działem byłaby bez sensu.
Zresztą:
w Afryce dywizje pancerne (i inne też) rozbiłem na piechotę i sprzęt.
Za piechotę odpowiada 1 karta, za sprzęt różnie, w zależności od ilości modeli w danym roku, a nie per dywizja. Stąd np. karta piechoty dywizja pancerna jest słabsza niż karta piechoty dywizja piechoty, gdyż w dywizji pancernej tej piechoty było mniej. Miała za to lepszy sprzęt (pancerny), ale tego nie uwzględniam.
I nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić karty o jakich mówisz.
A czy samodzielne, czy jako ekwipunek czas pokaże.
Generalnie ekwipunek mi się podoba, bo stwarza nowe możliwości stackowania i kombinowania. Nie jest po prostu kolejną kartą zajmującą osobne pole, która od karty na sąsiednim polu niewiele się różni.
Chciałbym również dodać specjalne umiejętności dla samochodów pancernych i dział pancernych. O ile dla dział już mam pomysł, to dla samochodów nie. I piszę o tym tutaj, bo sądzę że to może wzbogacić grę, podobnie jak ekwipunek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:11, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Wyjdzie w praniu czy to działa. A to nie jest takie głupie, np. z francuską dywizją która ma A=3 i działo A=3. W składzie dywizji (musiałbym sprawdzić ofc jak to było w tej konkretnej francuskiej) były organiczne bataliony saperów, dział ppanc itd. itd., więc miała ona i tak sporą siłę uderzeniową. W końcu dywizja jako oddział taktyczny to potężna masa ludzi i sprzętu. A jakiś pododdział dział (hehe...) też może mieć atak równy 3... IMO nie jest to za słabo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:19, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to, że 8,8 nie sumuje ataku z atakiem piechoty, ale go zastępuje.
Na tej samej zasadzie 25 mm Hotchkiss nic by nie wniosło.
Rozwinę uzbrojenie dywizji niemieckich w działa ppanc:
DE, 1 fala ppanc 37 mm (atak 3)
DE, 2 fala ppanc 37 mm (atak 3)
DE, 3 fala ppanc 37 mm (atak 3)
DE wz 43 stara ppanc 75 mm (atak 9)
DE wz 43 nowa ppanc 75 mm (atak 9)
DE wz 44 ppanc 88 mm (atak 10)
DE wz 45 ppanc 88 mm (atak 10)
Czyli wracamy do tego, jak modelować piechotę. Na podstawie penetracji dział ppanc? A co ze zwykłymi działami? A z plotami? A z moździerzami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:13, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
No dobra, wprowadzenie ekwipunku niesie pewne wyrzeczenia. Skoro stos może liczyć 4 karty max, musimy zrezygnować ze wsparcia piechoty np. ppanc plus czołgiem plus plotem plus moździerzem, plus..... itd.
Proponuję każdy rodzaj dział obarczyć jakimiś zdolnościami specjalnymi, gracz musi stanąć przed problemem jaki oddział stworzyć w ramach czterech kart. Czy piechota plus 3 rodzaje armat, co czyni ją bardzo potężną lecz mało mobilną, czy stworzyć oddział szybki, z czołgami i transporterami. Założę osobny temat jak wymyślę zasady do tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:32, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Czekaj.
Stos może liczyć 4 karty ZANIM wprowadziliśmy ekwipunek. Przeoczyłem w Podręczniku to zdanie i wymaga ono przemyśleń i ewentualnego updatu, co może tworzyć stos.
Zobaczmy:
a) piechota lub spadochroniarze lub kawaleria
b) czołg lub działo pancerne lub samochód pancerny
c) as pancerny jeśli b)=czołg lub b)=działo pancerne
d) ekwipunek - ile? jakie?
albo ciężarówka, albo transporter
ale działa, jakie?
piechoty i czy lub ppanc?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:34, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Albo skoro jest temat do Ekwipunku to nie będę mnożyć bytów
Główne założenia, poprawiać bo nie do końca jestem obeznany z aktualną mechaniką rozgrywki:
Armaty ppanc., rusznice ppanc. etc. - działają tylko przeciw czołgom i spółce. Ponieważ jest to broń typowo defensywna, zwiększają wtedy Obronę o odpowiednią wartość. Chyba to dość historyczne.
Działa plot. - Zasady z podręcznika gracza są dość klarowne. Po prostu zawsze strzela pierwsza w samoloty i już.
Moździerze - działanie tylko przeciw piechocie. Np. 'Umiejętność specjalna - deszcz odłamków' i punkty do Ataku i Obrony przeciw wojskom pieszym wroga.
Wszystkie te pomysły narzucają SUMOWANIE parametrów piechoty z działami zamiast zamiany, ale przecież historycznie ma to sens, sama piechota jest słaba, ale okopana i z kilkoma armatami potrafi być niemal niezniszczalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:47, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Geneza parametru Obrona, to najgrubszy pancerz kadłuba czołgu w mm podzielony przez cos kąta tego pancerza, a wynik podzielony przez 10 i zaokrąglony.
Piechota nie ma Obrony, bo niby co, hełm? Dlatego PRZYJĄŁEM, że Obrona Piechoty równa się Atak minus jeden.
Dlatego działa nie mogą zwiększać Obrony.
Mogą jedynie zwiększać Atak.
Tak samo jak tworzysz stos, sumujesz Atak, ale Obronę każda jednostka tworząca stos ma swoją własną.
Dlatego może i takie rodzaje dział w ekwipunku:
piechoty - zwiększa Atak przeciw piechocie
ppanc - zwiększa Atak przeciw pojazdom
plot - działa jak plot, gdy nadlecą samoloty
I pozwólmy piechocie mieć po 1 sztuce z każdego rodzaju, czyli:
a) piechota lub spadochroniarze lub kawaleria
b) czołg lub działo pancerne lub samochód pancerny
c) as pancerny jeśli b)=czołg lub b)=działo pancerne
d) działo piechoty
e) działo ppanc
f) działo plot
Razem 6.
Tyle że, typ jednostki "Artyleria samobieżna" ma cechę specjalną "wsparcie" i "zasięg na dwa pola".
Te działa dołączane do piechoty nie mogłyby mieć ani wsparcia, ani zasięgu, bo by to było przegięcie, co wyszło (z worka) podczas testów "Bitwy nad Bzurą".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|