Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dowódcy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co sądzisz o tych zmianach
Wszystkie mi się podobają
0%
 0%  [ 0 ]
można by pewne żeczy poprawić (napisz co)
100%
 100%  [ 1 ]
nie wiem co o tym myśleć
0%
 0%  [ 0 ]
nie wszystko mi się podoba (napisz co)
0%
 0%  [ 0 ]
wszystko co napisałeś jest do kitu
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Tomek66678




Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:29, 11 Cze 2015    Temat postu: Dowódcy

Tak sobie myślałem, aby nie zmienić trochę mechaniki dowódców.

1)"Stosy":Stos bez dowódcy robiło by się tak jak jest teraz (Czołg/działo pancerne/pojazd opancerzony + piechota + wyposażenie), ale gdyby w stosie był dowódca można by było dać kilka jednostek tego samego typu np: 2 czołgi + 3 jednostki piechoty itp...
Dać mu statystyki np:
kontrola nad pojazdami + 1 (oznaczało by to że gracz dodać do stosu jeden czołg więcej, lub + 3 oznaczało by, że do danego stosu można by dać o jeden lub więcej pojazdów o wartości tylu zasobów ile wynoś ta cecha np +3 do kontroli nad pojazdami oznaczało by to, że gracz do tego stosu może dać 3 pz I (1+1+1) bądź jeden pz IV (3)).
To samo z piechotą, wyposażeniem itp, ale w jednym stosie mógłby być tylko 1 as pancerny. cecha kontroli mogła by też być wspólna dla wszystkich jednostek.

2)"koszt" dowódcy kosztowali by zasoby

3)"umiejętności" np: twoja jednostka nie ginie, wroga i twoja jednostka giną kosztowały by zasoby.

4)"śmierć" po tym jak cały stos zginie dowódca też umiera.

5) w stosie mógłby być tylko jeden dowódca.

6) sam dowódca mógłby dawać lekki bonus do ataku i obrony (podnosić morale swoich żołnierzy) swojego oddziału (stosu) w którym się znajduje. Można by było też go dawać do czołgu jeszcze bardziej zwiększając jego staty, ale:
Po 1 w tym czołgu nie mógłby się znajdować as pancerny,
Po 2 gdy dany czołg zostanie zniszczony dowódca też ginie.


Pytania mam takie:
1:Czy są jakieś wątpliwości?
2:Czy te zmiany mogły by się pojawić w grze?
3:Jak by to zoptymalizować i na jakiej podstawie wyliczać cechy dowódców?

Jeśli coś jeszcze wymyśle to napisze pod tym postem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek66678 dnia Czw 15:30, 11 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co sądzisz o tych zmianach
Wszystkie mi się podobają
0%
 0%  [ 0 ]
można by pewne żeczy poprawić (napisz co)
100%
 100%  [ 1 ]
nie wiem co o tym myśleć
0%
 0%  [ 0 ]
nie wszystko mi się podoba (napisz co)
0%
 0%  [ 0 ]
wszystko co napisałeś jest do kitu
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:01, 11 Cze 2015    Temat postu:

Fajne pomysły na karty dowódcówSmile tyle że jak dla mnie trochę zaburza to ideę tego rodzaju kart i komplikuje rozgrywkę dodając do niej sporo nowych reguł. To co opisujesz to zasada działania Asa Pancernego. Częściowo wykorzystałem takie rozwiązanie w Wojnie Zimowej, np. ten dowódca: http://www.waroftanks.fora.pl/finlandia,22/dowodca-hjalmar-siilasvuo-wz-1939,1308.html

działa właśnie jak As, czyli zwiększa atak i obronę, normalnie tworzy stosy, kosztuje zasoby etc. w odróżnieniu od zwykłego dowódcy.

Dlaczego 'zwykli' dowódcy są według mnie potrzebni na takich zasadach jak obecnie?

Bo możesz ich użyć do zdecydowania w tej jednej kluczowej bitwie i to w jej kluczowym momencie jako potężnego boosta, zamiast tworzyć mało czytelne ogromne stosy.

Bo nic nie kosztują, a więc możesz ich użyć NAWET jeśli nie jesteś przy kasie, a to pozwala walczyć nawet będąc w narożniku ringu.

Bo urozmaicają rozgrywkę i dodają jej dramatyzmu, przeciwnik nie wie co rzucimy, a będąc na decku... tajemnica pryska;)

Co do zmian, wszystkie mogą pojawić się w grze, ale nauczyłem się od voytecha podejścia jeśli już coś zmieniać, to niech to zawsze upraszcza rozgrywkę i czyni ją bardziej intuicyjną, zamiast komplikować Wink Dobre zmiany są bardzo dobre;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co sądzisz o tych zmianach
Wszystkie mi się podobają
0%
 0%  [ 0 ]
można by pewne żeczy poprawić (napisz co)
100%
 100%  [ 1 ]
nie wiem co o tym myśleć
0%
 0%  [ 0 ]
nie wszystko mi się podoba (napisz co)
0%
 0%  [ 0 ]
wszystko co napisałeś jest do kitu
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Tomek66678




Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:06, 12 Cze 2015    Temat postu:

PawlusSidewinder napisał:
rozgrywkę dodając do niej sporo nowych To co opisujesz to zasada działania Asa Pancernego.


Wiem co to as pancerny, ale chodzi o to, że dowódce można też jako niego użyć (dowódca też mógłby być Asem pancernym).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co sądzisz o tych zmianach
Wszystkie mi się podobają
0%
 0%  [ 0 ]
można by pewne żeczy poprawić (napisz co)
100%
 100%  [ 1 ]
nie wiem co o tym myśleć
0%
 0%  [ 0 ]
nie wszystko mi się podoba (napisz co)
0%
 0%  [ 0 ]
wszystko co napisałeś jest do kitu
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:24, 12 Cze 2015    Temat postu:

Po pierwsze cześć i witaj. Miło, że dołączyłeś.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by poszczególne scenariusze różniły się zasadami, przy zachowaniu ogólnej idei gry. Nawet do tego zachęcam, aby każdy scenariusz był unikalny pod wieloma względami, a nie tylko użytymi w nich wojskami.

Tak więc - masz pełną dowolność w zmienianiu ogólnych reguł na potrzeby scenariusza. Ba, możesz nawet zupełnie zmienić skalę i zrobić scenariusz, gdzie jedna karta byłaby plutonem. Up 2 you.

Przykładowo w scenariuszu Afryka Północna wystawianie jednostek jest za darmo, ale płaci się za każdy ruch. W Ribbentrop-Beck Związek Sowiecki będzie miał obowiązek atakowania wroga w strefie kontroli. Itp., itd. Grunt, aby zachować ogólny zarys zasad, by gracz nie musiał się od nowa uczyć gry przy każdym scenariuszu.

Czy proponowane przez Ciebie zmiany są dobre, czy złe - nie odpowiem. Ty mi powiedz. Zagraj, zmień reguły, znów zagraj i daj feedback.

Ze swej strony dodam, że nie chciałbym aby wszystkie atuty leżały na stole. To by było przesunięcie gry karcianej w stronę gry planszowo-strategicznej z żetonami, gdzie w zasadzie wszystko jest wiadome. Chcę pozostawić efekt zaskoczenia, gdy w pewnej, wydawałoby się, sytuacji pojawia się taki Raginis i rachuby biorą w łeb. Jeśli więc chcesz umieszczać dowódców na planszy, to zrównoważ to np. większą ilością taktyki. Zresztą - przetestuj i nam powiedz, czy pomysł się sprawdził.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co sądzisz o tych zmianach
Wszystkie mi się podobają
0%
 0%  [ 0 ]
można by pewne żeczy poprawić (napisz co)
100%
 100%  [ 1 ]
nie wiem co o tym myśleć
0%
 0%  [ 0 ]
nie wszystko mi się podoba (napisz co)
0%
 0%  [ 0 ]
wszystko co napisałeś jest do kitu
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:59, 12 Cze 2015    Temat postu:

Dokładnie o tym mówię, element nieprzewidywalności jest bardzo ważny:)
Choć nie odrzucam pomysłów Biohazarda ( Razz ) bo są fajne, wypowiadam tylko swoje subiektywne i oderwane od rzeczywistości opinie;)

karty grane 'z ręki' czyli herosi, dowódcy czy taktyki właśnie dlatego są tak cholernie silne, że kiedy wróg atakuje np. najsilniejszym stosem słabą jednostkę... jedna karta niszczy wszystko. Life is brutal and full of zasadzkas... and sometimes kopas w doopas...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co sądzisz o tych zmianach
Wszystkie mi się podobają
0%
 0%  [ 0 ]
można by pewne żeczy poprawić (napisz co)
100%
 100%  [ 1 ]
nie wiem co o tym myśleć
0%
 0%  [ 0 ]
nie wszystko mi się podoba (napisz co)
0%
 0%  [ 0 ]
wszystko co napisałeś jest do kitu
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:32, 14 Cze 2015    Temat postu:

Jestem na tak w konkretnym scenariuszu. Jestem na nie w ogóle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin