|
gra karciana War of Tanks
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:03, 20 Lis 2013 Temat postu: Do zrobienia |
|
|
Kolejność nie jest istotna, ale bardziej zależy mi na dopracowaniu wszystkich rodzajów wojsk niż na wcześniejszym wprowadzaniu nowych nacji.
W wojnie niemiecko-radzieckiej brały udział wszystkie rodzaje wojsk, jakie chcę wprowadzić do gry, więc na podstawie tych dwóch krajów można wszystko dopracować.
1. Pozyskanie informacji o standardowych sposobach budowy bunkrów, jaka grubość, jakie uzbrojenie itd.
2. Piechota - jakie parametry, jaka ilość.
3. Karty Polski.
4. Karty Francji.
5. Karty USA.
6. Karty Wielkiej Brytanii.
7. Dowódcy.
8. Artyleria ciągniona - ilość, rodzaj, produkcja, itd.
9. Projekt graficzny kart.
10. Logo gry.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Wto 18:01, 26 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcionoss
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:12, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Gra wygląda świetnie. Mam trochę pomysłów, ale nie wszystkie są sprecyzowane i ułożone w mojej głowie:)
Odnośnie zasad.
Widzę, że w grze będzie mnóstwo kart. Do rozgrywki bierzemy wszystkie dostępne w danych latach i tasujemy, czy tworzymy własne decki wyrzucając niepotrzebne, by zwiększyć prawdobodobieństwo dociągu tych potrzebnych?
Jeżeli tworzymy decki to czy wprowadzony zostanie górny limit kart? Bo co jeśli skończą nam się karty, a bitwa będzie trwała w najlepsze? Tasujemy wszystkie i mamy nowy pełny deck, czy przegrywamy?
Myślałem nad dodaniem kart oddających siłę przemysłu danego państwa, tzn karty jakiś fabryk, hut itp. Chodzi o to że rzucamy taką kartę na swoje miasto i w następnej turze da nam np jeden zasób więcej. Oczywiście lotnictwem będzie można robić naloty na takie fabryki by odcinać przeciwnika od większej ilości zasobów.
Jak coś jeszcze wymyślę i ułoże w głowie w najbliższych dniach to napiszę na pewno, bo gra jak przejdzie testy i będzie zbalansowana to będzie hit:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:53, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Bierzemy wszystkie w danych latach, chyba, że scenariusz mówi inaczej.
Być może powstanie tryb "turniejowy" z limitem punktowym (większość ma pole koszt) i ilościowym kart.
Na razie grając pełnymi taliami ani razu nie doszło do sytuacji, żeby karty się lub byłyby bliskie skończenia.
Też wpadłem na pomysł z fabrykami - ich karty kładłoby się obok miast zaczynając od stolicy i pnąc się w górę, ale nie sprecyzowałem.
Ostatni pomysł to rozróżnienie ilości Zasobów w danym mieście według nacji, żeby np. USA czy ZSRR miały więcej Zasobów niż inne kraje, by oddać ich potencjał. Teraz na razie i Niemcy i ZSRR mają bazowo 9 zasobów na turę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:29, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze taki pomysł:
bombowce strategiczne (w posiadaniu np. USA), które mogą atakować miasta, fabryki, jednostki (obracać na 1 turę - niezdolne do ruchu/walki) bądź bezpośrednio decka przeciwnika - odrzucając mu z decka karty.
Podobnie z bombą atomową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcionoss
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:32, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Element "spaczenia" czyli obrócenia karty o 90 stopni nie jest zły. Takie bombowce robiły by nalot i wracały na bazę jako spaczone, by uzupełnić paliwo amunicję. Na początku swojej tury gracz może odpaczyć jedną jednostkę chyba, że karta czy akcja z karty pozwala mu na więcej.
W ogóle różnice narodowościowe powinny zawierać się w kartach i ich akcjach.
Np ZSRR ma karty nastawione na zagrywanie wierzchniej jednostki z discarda, czy zwiększające dociąg czy odrzucanie kart z decka przeciwnikowi.
Niemcy mają technologię - karty dodatków do jednostek, dobre jednostki, czy karty jakiś inżynierów dołączane do kart fabryk, dające możliwość odkrycia nowego drzewka rozwoju za koszt nie 15, a 12 np. Rakiety V2, jako obrażenia, które gracz, który je otrzymuje musi sam sobie przydzielić (pierwsze V2 potrafiły trafić w cel wielkości miasta:)
USA karty doświadczenia - po zniszczeniu wrogiej jednostki nie ląduje ona na discard a kładzie się ją zakrytą przy jednostce która ją zniszczyła, od tej pory wszystkie jednostki o takiej samej nazwie (czy cesze) jak zniszczona jednostka tracą np. 1 pkt obrony (przeciwnik zna słabe punkty ). Czy po zniszczeniu jakiejś fabryki gdzie był przydzielony inżynier mają możliwość wykupienia tego inżyniera i położenia go do swojej fabryki.
Wielka Brytania tu jakoś nie przychodzi mi do głowy nic oryginalnego co można by wprowadzić do mechaniki gry. Nie znam też historii, by móc znaleźć coś oryginalnego, ale UK niech ma np. dobre karty dowódców i będzie nastawione na taktykę, czyli manewry wycofania się, ataku po czym wycofania.
To tylko luźne pomysły. Mogą nie pasować do tej gry, lub podważać jej balans lub wprowadzać zbyt duży chaos w zmaganiach. Wydaje mi się jednak, że taktyka oraz więcej dróg do odniesienia zwycięstwa sprawiają, że grałoby się przyjemniej. Mógłbyś Voytech założyć temat na tym forum POMYSŁY NA KARTY:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:09, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Eeee, domyślnie nie me uprawnień do zakładania? Pierwszy raz adminuję forum...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxDamageShot
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:53, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ok Voytech jeśli mogę to zrobię to za Ciebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:01, 06 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Mam prośbę, dodaję właśnie systematycznie kolejne karty w oprawie graficznej.
Jeśli znajdziecie błąd, zły opis, literówkę, znajdziecie lepsze zdjęcie itp. itd to dajcie znać.
Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaneCobbsHat
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 3:21, 07 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
voytech napisał: | Jeszcze taki pomysł:
bombowce strategiczne (w posiadaniu np. USA), które mogą atakować miasta, fabryki, jednostki (obracać na 1 turę - niezdolne do ruchu/walki) bądź bezpośrednio decka przeciwnika - odrzucając mu z decka karty.
Podobnie z bombą atomową. |
Ich mosi byc duzo zeby mialy takie znaczenie wiec w gre wchodza tylko bombowce Amerykanskie i Brytyjskie. Nikt inny bombowcow strategicznych nie rozwinal na podobna skale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:47, 13 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Właśnie wpadłem na pomysł, że jeżeli dla jakiejś kampanii były prowadzone operacje o swych kryptonimach (np. Brevity, plan Dyle, Compass, etc.), to żeby dla każdej z nich zrobić oddzielną kartę taktyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barnof
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:50, 15 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Naturalnie! Oraz karty zasłużonych w kampanii jednostek, jak Szczury Tobruku albo 1. Pancerna pod Falaise.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|