Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Do zrobienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:03, 20 Lis 2013    Temat postu: Do zrobienia

Kolejność nie jest istotna, ale bardziej zależy mi na dopracowaniu wszystkich rodzajów wojsk niż na wcześniejszym wprowadzaniu nowych nacji.
W wojnie niemiecko-radzieckiej brały udział wszystkie rodzaje wojsk, jakie chcę wprowadzić do gry, więc na podstawie tych dwóch krajów można wszystko dopracować.
1. Pozyskanie informacji o standardowych sposobach budowy bunkrów, jaka grubość, jakie uzbrojenie itd.
2. Piechota - jakie parametry, jaka ilość.
3. Karty Polski.
4. Karty Francji.
5. Karty USA.
6. Karty Wielkiej Brytanii.
7. Dowódcy.
8. Artyleria ciągniona - ilość, rodzaj, produkcja, itd.
9. Projekt graficzny kart.
10. Logo gry.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Wto 18:01, 26 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcionoss




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:12, 29 Lis 2013    Temat postu:

Gra wygląda świetnie. Mam trochę pomysłów, ale nie wszystkie są sprecyzowane i ułożone w mojej głowie:)

Odnośnie zasad.
Widzę, że w grze będzie mnóstwo kart. Do rozgrywki bierzemy wszystkie dostępne w danych latach i tasujemy, czy tworzymy własne decki wyrzucając niepotrzebne, by zwiększyć prawdobodobieństwo dociągu tych potrzebnych?
Jeżeli tworzymy decki to czy wprowadzony zostanie górny limit kart? Bo co jeśli skończą nam się karty, a bitwa będzie trwała w najlepsze? Tasujemy wszystkie i mamy nowy pełny deck, czy przegrywamy?

Myślałem nad dodaniem kart oddających siłę przemysłu danego państwa, tzn karty jakiś fabryk, hut itp. Chodzi o to że rzucamy taką kartę na swoje miasto i w następnej turze da nam np jeden zasób więcej. Oczywiście lotnictwem będzie można robić naloty na takie fabryki by odcinać przeciwnika od większej ilości zasobów.

Jak coś jeszcze wymyślę i ułoże w głowie w najbliższych dniach to napiszę na pewno, bo gra jak przejdzie testy i będzie zbalansowana to będzie hit:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:53, 29 Lis 2013    Temat postu:

Bierzemy wszystkie w danych latach, chyba, że scenariusz mówi inaczej.
Być może powstanie tryb "turniejowy" z limitem punktowym (większość ma pole koszt) i ilościowym kart.
Na razie grając pełnymi taliami ani razu nie doszło do sytuacji, żeby karty się lub byłyby bliskie skończenia.
Też wpadłem na pomysł z fabrykami - ich karty kładłoby się obok miast zaczynając od stolicy i pnąc się w górę, ale nie sprecyzowałem.
Ostatni pomysł to rozróżnienie ilości Zasobów w danym mieście według nacji, żeby np. USA czy ZSRR miały więcej Zasobów niż inne kraje, by oddać ich potencjał. Teraz na razie i Niemcy i ZSRR mają bazowo 9 zasobów na turę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:29, 29 Lis 2013    Temat postu:

Jeszcze taki pomysł:
bombowce strategiczne (w posiadaniu np. USA), które mogą atakować miasta, fabryki, jednostki (obracać na 1 turę - niezdolne do ruchu/walki) bądź bezpośrednio decka przeciwnika - odrzucając mu z decka karty.
Podobnie z bombą atomową.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcionoss




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:32, 29 Lis 2013    Temat postu:

Element "spaczenia" czyli obrócenia karty o 90 stopni nie jest zły. Takie bombowce robiły by nalot i wracały na bazę jako spaczone, by uzupełnić paliwo amunicję. Na początku swojej tury gracz może odpaczyć jedną jednostkę chyba, że karta czy akcja z karty pozwala mu na więcej.

W ogóle różnice narodowościowe powinny zawierać się w kartach i ich akcjach.
Np ZSRR ma karty nastawione na zagrywanie wierzchniej jednostki z discarda, czy zwiększające dociąg czy odrzucanie kart z decka przeciwnikowi.

Niemcy mają technologię - karty dodatków do jednostek, dobre jednostki, czy karty jakiś inżynierów dołączane do kart fabryk, dające możliwość odkrycia nowego drzewka rozwoju za koszt nie 15, a 12 np. Rakiety V2, jako obrażenia, które gracz, który je otrzymuje musi sam sobie przydzielić (pierwsze V2 potrafiły trafić w cel wielkości miasta:)

USA karty doświadczenia - po zniszczeniu wrogiej jednostki nie ląduje ona na discard a kładzie się ją zakrytą przy jednostce która ją zniszczyła, od tej pory wszystkie jednostki o takiej samej nazwie (czy cesze) jak zniszczona jednostka tracą np. 1 pkt obrony (przeciwnik zna słabe punkty ). Czy po zniszczeniu jakiejś fabryki gdzie był przydzielony inżynier mają możliwość wykupienia tego inżyniera i położenia go do swojej fabryki.

Wielka Brytania tu jakoś nie przychodzi mi do głowy nic oryginalnego co można by wprowadzić do mechaniki gry. Nie znam też historii, by móc znaleźć coś oryginalnego, ale UK niech ma np. dobre karty dowódców i będzie nastawione na taktykę, czyli manewry wycofania się, ataku po czym wycofania.

To tylko luźne pomysły. Mogą nie pasować do tej gry, lub podważać jej balans lub wprowadzać zbyt duży chaos w zmaganiach. Wydaje mi się jednak, że taktyka oraz więcej dróg do odniesienia zwycięstwa sprawiają, że grałoby się przyjemniej. Mógłbyś Voytech założyć temat na tym forum POMYSŁY NA KARTY:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:09, 29 Lis 2013    Temat postu:

Eeee, domyślnie nie me uprawnień do zakładania? Pierwszy raz adminuję forum...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaxDamageShot




Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:53, 09 Gru 2013    Temat postu:

Ok Voytech jeśli mogę to zrobię to za Ciebie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:01, 06 Mar 2014    Temat postu:

Mam prośbę, dodaję właśnie systematycznie kolejne karty w oprawie graficznej.
Jeśli znajdziecie błąd, zły opis, literówkę, znajdziecie lepsze zdjęcie itp. itd to dajcie znać.
Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 3:21, 07 Mar 2014    Temat postu:

voytech napisał:
Jeszcze taki pomysł:
bombowce strategiczne (w posiadaniu np. USA), które mogą atakować miasta, fabryki, jednostki (obracać na 1 turę - niezdolne do ruchu/walki) bądź bezpośrednio decka przeciwnika - odrzucając mu z decka karty.
Podobnie z bombą atomową.


Ich mosi byc duzo zeby mialy takie znaczenie wiec w gre wchodza tylko bombowce Amerykanskie i Brytyjskie. Nikt inny bombowcow strategicznych nie rozwinal na podobna skale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:47, 13 Maj 2014    Temat postu:

Właśnie wpadłem na pomysł, że jeżeli dla jakiejś kampanii były prowadzone operacje o swych kryptonimach (np. Brevity, plan Dyle, Compass, etc.), to żeby dla każdej z nich zrobić oddzielną kartę taktyki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barnof




Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:50, 15 Maj 2014    Temat postu:

Naturalnie! Oraz karty zasłużonych w kampanii jednostek, jak Szczury Tobruku albo 1. Pancerna pod Falaise.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin