|
gra karciana War of Tanks
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:32, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Skoro już tak ładnie dyskutujemy, to omówmy nowe zasady działania artylerii plot. Obecne są do przerobienia zgodnie z sugestiami z Bielkonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Momosus
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:27, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
No dobrze. Ale co konkretnie jest do przerobienia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:32, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Obecne zasady działania artylerii plot:
############
Artyleria przeciwlotnicza służy do obrony przed wrogimi samolotami. Jej zasięg,
podobnie jak w przypadku artylerii samobieżnej, wynosi do 2 pól.
Jeśli Artyleria przeciwlotnicza broni jednostek przed lotnictwem, rzuca się standardowo
kośćmi, porównując Atak artylerii przeciwlotniczej z Atakiem naziemnym samolotu.
Jeśli danego pola broni więcej niż jedna Artyleria przeciwlotnicza, ich wartości Ataku się
sumują przy niszczeniu wrogich samolotów.
Artyleria przeciwlotnicza nie może atakować ani wspierać ataku jednostek naziemnych
(dlatego jej Atak jest w nawiasach). Zaatakowana przez taką jednostkę broni się na
normalnych zasadach.
Jeśli Artyleria przeciwlotnicza zostanie zaatakowana bezpośrednio przez lotnictwo, na
początku rozpatruje się jej Atak z Atakiem naziemnym samolotu. Jeśli samolot przeżył,
jego wartość Ataku naziemnego jest obniżana o ilość sukcesów artylerii przeciwlotniczej
i dopiero wtedy porównuje się Atak naziemny samolotu z obroną artylerii
przeciwlotniczej i rzuca kośćmi. Lotnictwo ma więc utrudnione zadanie atakując cel
przeznaczony do jego zwalczania.
############
Oraz Ekwipunku - broń przeciwlotnicza:
############
Broń przeciwlotnicza służy do obrony przed wrogimi samolotami. Jej zasięg, w
przeciwieństwie do artylerii przeciwlotniczej, wynosi 1 pole.
Jeśli piechota z bronią przeciwlotniczą broniąca się przed lotnictwem, rzuca standardowo
kośćmi, porównując Atak broni przeciwlotniczej z Atakiem naziemnym samolotu.
############
Te zasady są niespójne z normalną walką jednostek naziemnych, co wytknął Garnek.
Wyobraźmy sobie np. taką sytuację:
Polska Piechota 3/2 ma dołożoną armatę plot 40 mm +4.
Atakuje ją PzKpfw 35(t) 3/2 wsparty Stukasem 3/5.
Co się powinno dziać i w jakiej kolejności?
Może na początku bierzemy Atak samej plot (4) i porównujemy z Atakiem naziemnym Stukasa (5).
Plot >= Stuka = samolot zestrzelony
Plot < Stuka = samolot przeleciał i dodaje swój Atak naziemny (5) do Ataku czołgu (3).
Piechota broni się obroną (2) przeciw Atakowi (8).
Ponieważ plot 40 mm jest też bronią ppanc to przy kontrze dodajemy (4) do ataku piechoty (3) i mamy atak (7) przeciwko niemieckiej obronie (2).
Tylko: jeśli plot ma inicjatywę, to...?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Pią 9:33, 17 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Momosus
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:40, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Plot służy do zwalczania samolotów. To jego nadrzędne działanie. Koniec kropka. wiem, że zaraz ktoś poda przykład słynnej niemieckiej 8,8. Ale po kolei.
Ja widzę to tak:
Atakuje stos zielony- Piechota + Plot vs. Piechota + Samolot
Na początek ZAWSZE powinien być atakowany samolot. Czyli Plot vs Samolot.
I Faza
Plot > Samolot = Samolot na straty
Plot < Samolot = Samolot wymanewrował Plot i pozostaje na polu walki
II Faza
Patrzymy czy Plot może wspierać jednostki naziemne
- Jeżeli nie to atak wygląda oczywiście tak = Piechota vs. Piechota
- jeżeli tak i FAZE I wygrał Plot to atak wygląda oczywiście tak = Piechota + Plot vs. Piechota
- jeżeli tak i FAZE I wygrał Samolot to atak wygląda oczywiście tak = Piechota + Plot vs. Piechota + Samolot
Nasuwa się pytanie czy samoloty są w stanie zniszczyć Plotki. Jeżeli tak to rozwiązanie problemy jest w I FAZIE. Nie ma Plotki nie bierze udziału w II Fazie.
Jeżeli tak to:
I Faza
Plot !> Samolot = Samolot na straty
Plot < Samolot = Samolot wymanewrował Plot i pozostaje na polu walki
Plot <! Samolot = Plot na straty
II Faza
Patrzymy czy Plot przetrwał I FAZE, jeżeli tak to czy może wspierać jednostki naziemne
- Jeżeli nie to atak wygląda oczywiście tak = Piechota vs. Piechota
- jeżeli tak i FAZE I wygrał Plot to atak wygląda oczywiście tak = Piechota + Plot vs. Piechota
- jeżeli tak i FAZE I wygrał Samolot to atak wygląda oczywiście tak = Piechota + Plot vs. Piechota + Samolot
Tak samo winny być z obroną niebieskich. Najpierw wyjaśnić sytuację na niebie. Potem na lądzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Momosus dnia Pią 10:45, 17 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:08, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Będzie dobrze?
[6.14] Artyleria przeciwlotnicza
Artyleria przeciwlotnicza służy do obrony przed wrogimi samolotami. Jej zasięg, podobnie jak w przypadku artylerii samobieżnej, wynosi do 2 pól.
Jeśli Artyleria przeciwlotnicza broni jednostek przed lotnictwem, rzuca się standardowo kośćmi, porównując Atak artylerii przeciwlotniczej z Atakiem naziemnymsamolotu.
Jeśli danego pola broni więcej niż jedna Artyleria przeciwlotnicza, ich wartości Ataku się sumują przy niszczeniu wrogich samolotów.
Aby zestrzelić samolot, należy wyrzucić więcej sukcesów. Jeśli jednak artyleria przeciwlotnicza wyrzuci mniej (lub tyle samo) sukcesów od samolotu, atak naziemny dochodzi do skutku.
Artyleria przeciwlotnicza nie może atakować ani wspierać ataku jednostek naziemnych (dlatego jej Atak jest w nawiasach). Zaatakowana przez taką jednostkę broni się na normalnych zasadach.
[6.14.1] Inicjatywa
Jeśli Artyleria przeciwlotnicza zostanie zaatakowana bezpośrednio przez lotnictwo, na początku rozpatruje się jej Atak z Atakiem naziemnym samolotu. Jeśli artyleria osiągnęła więcej sukcesów – samolot został strącony. Jeśli samolot przeżył, ponownie porównuje się jego wartość Ataku naziemnego z Atakiem artylerii przeciwlotniczej i rzuca kośćmi. Lotnictwo ma więc utrudnione zadanie atakując cel przeznaczony do jego zwalczania.
Oraz dla ekwipunku:
[6.18.4] Umiejętność specjalna – Broń przeciwlotnicza
Broń przeciwlotnicza służy do obrony przed wrogimi samolotami. Jej zasięg, w przeciwieństwie do artylerii przeciwlotniczej, wynosi 1 pole.
Jeśli piechota z bronią przeciwlotniczą broniąca się przed lotnictwem, rzuca standardowo kośćmi, porównując Atak broni przeciwlotniczej z Atakiem naziemnymsamolotu.
Jeśli osiągnęła więcej sukcesów – samolot jest zniszczony. Jeśli mniej (lub tyle samo), nie udało się zestrzelić wrogiego samolotu i atak naziemny dochodzi do skutku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Momosus
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:18, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
voytech napisał: | Będzie dobrze?
Jeśli piechota z bronią przeciwlotniczą broniąca się przed lotnictwem, rzuca standardowo kośćmi, porównując Atak broni przeciwlotniczej z Atakiem naziemnymsamolotu.
|
Jeśli co? Czegoś chyba w tym zdaniu brakuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:34, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
[6.18.4] Umiejętność specjalna – Broń przeciwlotnicza
Broń przeciwlotnicza służy do obrony przed wrogimi samolotami. Jej zasięg, w przeciwieństwie do artylerii przeciwlotniczej, wynosi 1 pole.
Piechota z bronią przeciwlotniczą broniąca się przed lotnictwem rzuca kośćmi, porównując Atak broni przeciwlotniczej z Atakiem naziemnym samolotu.
Jeśli osiągnęła więcej sukcesów – samolot jest zniszczony. Jeśli mniej (lub tyle samo), nie udało się zestrzelić wrogiego samolotu i atak naziemny dochodzi do skutku.
Rzuca się wtedy na Atak naziemny samolotu (+ew. Atak jednostki naziemnej, którą wspiera) przeciwko Obronie piechoty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:41, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Teraz lepiej. Łatwo zapomnieć, że jest różnica między 'artylerią' a 'bronią' przeciwlotniczą... jedna jest autonomiczna a druga jest Ekwipunkiem piechoty.
Działanie broni plot jest ok, o artylerii muszę pomyśleć jeszcze. Rozważam wasze propozycje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:00, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Przemyślałem. Jak dla mnie jest ok. Brakuje jednej informacji. Ile razy w ciągu jednej tury artyleria plot może bronić swoich jednostek? Jak dla mnie to za każdym razem kiedy w zasięgu są samoloty wroga.
Jest to odstępstwo od zwykłej zasady '1 atak i 1 obrona na turę' ale artyleria plot nie może strzelać do normalnych jednostek, więc uważam że do lotnictwa może pruć zawsze, nieograniczoną ilość razy na turę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:37, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ad. 6)
Zmieniłem na poniższe:
[6.11.1] Umiejętność specjalna - bombardowanie
Samoloty bombowe służą do wykonywania specjalnych misji. Można użyć jednego lub kilku jednocześnie, płacąc koszt każdego z nich i sumując ich parametr Bombardowanie.
Ich parametr, Bombardowanie określa ile kości należy użyć, by sprawdzić powodzenie Bombardowania. Każde wyrzucenie 4, 5 lub 6 oznacza sukces. Przy bombardowaniu należy wyrzucić więcej sukcesów niż obrońca, który rzuca na swoją Obronę ilością kości zależną od trudności danej misji.
Obrona 1 - Atak na jednostki (bombardowanie wojsk) - jednostka na danym polu zostaje obrócona o 90 stopni (jest rozproszona), w fazie ruchu tury przeciwnika, przeciwnik może ją wyprostować, ale poruszyć się/zaatakować może dopiero w kolejnej turze.
Obrona 2 - Atak na jednostki (bombardowanie wojsk) - stos na danym polu zostaje obrócony o 90 stopni (jednostki są rozproszone), w fazie ruchu tury przeciwnika, przeciwnik może je wyprostować, ale poruszyć się/zaatakować mogą dopiero w kolejnej turze.
Obrona 2 - Atak na rękę (bombardowanie szlaków komunikacyjnych) - wybiera 3 losowe karty z ręki przeciwnika, ogląda i odrzuca jedną.
Obrona 2 – Zrzut zaopatrzenia – przy pomyślnym zrzucie z jednostki/stosu, która jest zaopatrywana z powietrza zdejmuje się żeton braku zaopatrzenia
Obrona 3 - Atak na mapę (bombardowanie baz) - wroga baza zaopatrzeniowa jest usuwana z planszy.
Obrona 3 - Atak na decka (bombardowanie miast) - bierze 3 górne karty z decka przeciwnika, ogląda, odrzuca jedną, a pozostałe dwie odkłada w kolejności wg uznania.
Obrona 4 - Atak na samoloty (bombardowanie lotnisk) – wybrany samolot na lotnisku jest zniszczony, pozostałe obraca się o 90 stopni (konieczna naprawa lotniska)
Obrona 6 - Atak na zasoby (bombardowanie fabryk) - w następnej turze przeciwnik nie może wydać żadnych punktów zasobów, chociaż dostaje na początku zasoby jak zwykle
Jeśli atakujący wyrzucił więcej sukcesów niż obrońca, misja się powiodła.
Jeśli atakujący wyrzucił tyle samo sukcesów, co obrońca – misja się nie powiodła.
Jeśli atakujący wyrzucił mniej sukcesów niż obrońca – misja się nie powiodła, a Bombowiec (Bombowce) użyte w misji został zniszczony.
Po użyciu, jeśli samolot bombowy nie został strącony, wraca na lotnisko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Wto 12:59, 21 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:48, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
No i spoko, 'Obrona' jest bardziej zrozumiałym terminem. Oby bombowce były częściej wykorzystywane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Momosus
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:01, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
voytech napisał: | Ad. 6)
Zmieniłem na poniższe:
[6.11.1] Umiejętność specjalna - bombardowanie
Samoloty bombowe służą do wykonywania specjalnych misji. Można użyć jednego lub kilku jednocześnie, płacąc koszt każdego z nich i sumując ich parametr Bombardowanie.
Ich parametr, Bombardowanie określa ile kości należy użyć, by sprawdzić powodzenie Bombardowania. Każde wyrzucenie 4, 5 lub 6 oznacza sukces. Przy bombardowaniu należy wyrzucić więcej sukcesów niż obrońca, który rzuca ilością na swoją Obronę ilością kości zależną od trudności danej misji.
Obrona 1 - Atak na jednostki (bombardowanie wojsk) - jednostka na danym polu zostaje obrócona o 90 stopni (jest rozproszona), w fazie ruchu tury przeciwnika, przeciwnik może ją wyprostować, ale poruszyć się/zaatakować może dopiero w kolejnej turze.
Obrona 2 - Atak na jednostki (bombardowanie wojsk) - stos na danym polu zostaje obrócony o 90 stopni (jednostki są rozproszone), w fazie ruchu tury przeciwnika, przeciwnik może je wyprostować, ale poruszyć się/zaatakować mogą dopiero w kolejnej turze.
Obrona 2 - Atak na rękę (bombardowanie szlaków komunikacyjnych) - wybiera 3 losowe karty z ręki przeciwnika, ogląda i odrzuca jedną.
Obrona 2 – Zrzut zaopatrzenia – przy pomyślnym zrzucie z jednostki/stosu, która jest zaopatrywana z powietrza zdejmuje się żeton braku zaopatrzenia
Obrona 3 - Atak na mapę (bombardowanie baz) - wroga baza zaopatrzeniowa jest usuwana z planszy.
Obrona 3 - Atak na decka (bombardowanie miast) - bierze 3 górne karty z decka przeciwnika, ogląda, odrzuca jedną, a pozostałe dwie odkłada w kolejności wg uznania.
Obrona 4 - Atak na samoloty (bombardowanie lotnisk) – wybrany samolot na lotnisku jest zniszczony, pozostałe obraca się o 90 stopni (konieczna naprawa lotniska)
Obrona 6 - Atak na zasoby (bombardowanie fabryk) - w następnej turze przeciwnik nie może wydać żadnych punktów zasobów, chociaż dostaje na początku zasoby jak zwykle
Jeśli atakujący wyrzucił więcej sukcesów niż obrońca, misja się powiodła.
Jeśli atakujący wyrzucił tyle samo sukcesów, co obrońca – misja się nie powiodła.
Jeśli atakujący wyrzucił mniej sukcesów niż obrońca – misja się nie powiodła, a Bombowiec (Bombowce) użyte w misji został zniszczony.
Po użyciu, jeśli samolot bombowy nie został strącony, wraca na lotnisko. |
Ja proponuje tak:
Przy bombardowaniu należy wyrzucić więcej sukcesów niż obrońca, który na swoją Obronę rzuca ilością kości zależną od trudności danej misji.
Obrona 1 - Atak na jednostkę (bombardowanie wojsk) - jednostka na danym polu zostaje obrócona o 90 stopni (jest rozproszona), w fazie ruchu tury przeciwnika, przeciwnik może ją wyprostować, ale poruszyć się/zaatakować może dopiero w kolejnej turze.
Obrona 2 - Atak na stos (bombardowanie wojsk) - stos na danym polu zostaje obrócony o 90 stopni (jednostki są rozproszone), w fazie ruchu tury przeciwnika, przeciwnik może je wyprostować, ale poruszyć się/zaatakować mogą dopiero w kolejnej turze.
Jednostka to jednostka a stos to stos... niech od razy będzie widać różnicę.[/i]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Momosus dnia Wto 13:03, 21 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|