 |
gra karciana War of Tanks
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaneCobbsHat
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:47, 11 Paź 2014 Temat postu: [Taktyka] Gdyby mu zagrali podskoczylby jeszcze MY 1942 |
|
|
Taktyka dla obu stron: w momencie zatopienia lotniskowca samoloty bedace w powietrzu moga ladowac na pokladach innych lotniskowcow. Tak bylo z samolotami z USS Yorktown ktore ladowaly na pokladach Enterprise i Hornet i nastepnie wzielu udzial w udanym ataku na Hiryu. Trzeba wprowadzic jakis limit np moza sie pomiescic maxs 150% etatowego stanu maszyn i moze wystartowac/wyladowac maks 100% w jednej turze.
Nie dotyczy to Hosho gdyz ten byl za krotki zeby ladowac na nie nowoczesne samoloty
Nie wiem czy to taktyka czy standartowa mozliwosc lotniskjowcow.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JaneCobbsHat dnia Sob 20:50, 11 Paź 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:13, 11 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dobre. Bardzo dobre. Na tyle dobre, że moim zdaniem faktycznie powinien to być - jak mówisz - osobny skill dla lotniskowców.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Momosus
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:38, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ja brałem to jako pewnik, standardem w moim mniemaniu było "przejmowanie" innych jednostek gdy te straciły swój macierzysty lotniskowiec.
O tym, że Hosho mógł brać na siebie tylko B4Y1 nie wiedziałem ale spoko- będzie to w jego opisie.
Problem zaczyna się gdzieś indziej.
Z lotniskowca stratują po kolei:
MŚ - myśliwiec
BT - bombowiec torpedowy
BN - bombowiec nurkowy
Dokonują ataku na jednostki wroga. O ile myśliwce mogą jeszcze pozostać na placu boju to BT i BN nie mają już czego tam szukać. Muszą wracać. W międzyczasie z innych jednostek startują BT i BN które dopiero lecą albo doleciały już nad cel. Robi się zamieszanie i zamęt - skąd wiadomo która jednostka ma jeszcze ładunek a która musi już wracać?
Trochę tych skrzydeł w scenariuszu będzie - jak rozróżnić te które muszą już tylko uciekać od tych które mają pełną moc bojową?
Ja, póki co znalazłem na to taki oto sposób:
- z wykorzystaniem zwykłego białego papieru wykonujemy "koszulkę/otwartą kopertę" którą odpowiednio nasunięta na kartę ewidentnie pokaże nam sytuację jednostki:
[link widoczny dla zalogowanych]
a zrobimy ją np tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
- natomiast gdy zdecydujemy się rozegrać ten scenariusz dokładnie tak jak ja sobie to zaplanowałem i wykorzystując dokładnie to co zaplanowałem także możemy wykorzystać papierową osłonkę choć w innej wersji ale o tym w swoim czasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:01, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dobry pomysł, można też w opisie karty podać nazwę okrętu macierzystego, bo czemu nie?... To już będzie podpowiedź. A dodatkowo kopertka/marker/cokolwiek;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Momosus
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:37, 13 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
PawlusSidewinder napisał: | Dobry pomysł, można też w opisie karty podać nazwę okrętu macierzystego, bo czemu nie?... To już będzie podpowiedź. A dodatkowo kopertka/marker/cokolwiek;) |
Lotniskowiec matka będzie napisany kursywą pod nazwą jednostki
Dodatkowo zamiast "koszulki" moja Córka podsunęła mi wczoraj inny pomysł - podczas gry w Klinikę dla zwierzaków - obróciła swojego pieska o 90 stopni w lewo i tak umieściła w podstawce i grała tak "skatowaną" figurka dalej. Gdy spytałem dlaczego tak zrobiła odpowiedziała: -Wiesz Tatuś, ten piesek już tyle planszy ma za sobą, jest zmęczony i musi odpocząć.
Tak więc:
- pełna jednostka - stoi w pionie
- jednostka bez bomby/torpedy - jest przechylona o 90 stopni
Co wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Momosus dnia Pon 8:41, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:00, 13 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
W sumie czemu nie. Taka jakby stacknięta.
Witamy córkę w gronie developerów War of Tanks;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Momosus
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:17, 13 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
W odpowiedzi mógłbym napisać tyle co o ostatni filmie DeDa ale wszytko sprowadza się to jednego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:21, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Myślałem, czy uszkodzonych okrętów nie oznaczać w ten sposób zamiast tasiemek, ale skoro potrzeba oznaczyć i coś innego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Momosus
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:30, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ale jedno drugiego nie wyklucza.
Leżący okręt = uszkodzony okręt
Leżący samoloty = rozbrojony samolot
Od razu widać, że coś jest nie tak... okręt łatwiej dobić a samolot można np odpuść i zaatakować ten który leci z "ładunkiem" aby obronić swoja flotę.
Natomiast wspomniane wstążki miały pokazywać "skalę" uszkodzeń okrętu. Cały czas ię nad tym zastanawiam i szukam jakiś rozwiązań.
Łącznie z dodatkową planszą w takiej formie która przypomina znane "statki"...
Nazwa okretu : Pola uszkodzeń (odpowiednia skala żywotności, X jako uszkodzenia 5X/5_ = okręt tonie)
Yamato: _X_ _X_ ___ ___ ___ ___
Kongo: _X_ ___ ___ ___
Pensacola: _X_ _X_ _X_ _X_ (okręt zatonął)
Portland: ___ ___ ___ ___ (okręt w pełni zdrowy)
Jak myślicie warto to rozwijać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Momosus dnia Pią 11:33, 17 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:41, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
IMO to zależy ile będzie kart w scenariuszu. Jeśli mało, to HP będą OK, jeśli dużo, to po pierwsze trzeba będzie bardzo dużo rzeczy odnotowywać osobno, a po drugie będzie mały przemiał kart. Przez co sporo będzie niewykorzystanych, na ręce itp. Plansza będzie zapchana i nie będzie miejsca na nowe jednostki, bo stare się jeszcze trzymają (na oparach, ale zawsze).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Momosus
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:08, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Karta "uszkodzeń" była by tylko dla wybranych=dużych jednostek.
(JAP) + (USA)
Pancerniki: 7 + 0
Krążowniki: 13 + 8
Lotniskowce: 5 (6) + 3
Reszta (niszczyciele, łodzie podwodne, kutry torpedowe) mogą i powinny schodzić "na strzał"
Czyli na Karcie Uszkodzeń było by max 37 jednostek. 1 kartka papieru A4.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Momosus dnia Pią 12:09, 17 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:38, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Samych dużych 37 + pewnie więcej małych.
Na planszy jest 66 pól.
Plus karty lotniskowców.
Może małe jednostki mają 1 HP i schodzą na szlaga, a duże mają 2 HP i po utracie jednego są przekręcane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:59, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Sęk w tym że te duże bardzo się różnią 'przeżywalnością'. Lotniskowiec i ciężki krążownik zatopić to jeszcze można w miarę podobnie, ale pancernik to już dużo cięższy kąsek.
Na planszy żeby nie było tłoku to chyba max. po 10 pól na stronę można zająć.
Pytanie jak chcesz tworzyć stosy, po 1 jednostce każdego rodzaju maksymalnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|