|
gra karciana War of Tanks
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:20, 10 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Tak sobie myślę nad warunkami zwycięstwa. Mam taki pomysł:
Punkty za kontrolowanie miasta zmieniają nazwę i nazywają się PK - punkty kontroli.
Punkty Zwycięstwa (PZ) dostaje się za coś innego, patrz niżej.
Cel Niemców - zniszczyć wszystkie jednostki polskie na planszy i zająć wszystkie miasta w wierszu A10-E10.
Cel Polaków - nie dopuścić do osiągnięcia celu przez Niemcy.
Jeśli Niemiec osiągnie cel w turze:
1-17 - decydujące zwycięstwo Niemiec
18-22 - Niemiec dostaje 2 PZ
23-28 - Niemiec dostaje 2 PZ
29-36 - Niemiec dostaje 1 PZ
37+ - decydujące zwycięstwo Polski
W następujących turach podlicza się punkty kontroli (PK) i w zależności, która strona ma więcej, to dostaje 1 Punkt Zwycięstwa (PZ):
17 (agresja ZSRR)
22 (upadek Lwowa)
28 (upadek Warszawy)
I teraz, przykładowo:
a) Niemiec osiąga cel w turze 1-17 - decydujące zwycięstwo Niemiec
b) Polska kontroluje większość miast w 17 turze, ale Niemiec osiąga cel w turze 18-22 - zwycięstwo Niemiec; PZ 1:2
c) Polska kontroluje większość miast w 17 i 22 turze, ale Niemiec osiąga cel w turze 23-28 - remis; PZ 2:2
d) Polska kontroluje większość miast w 17 turze, ale Niemiec kontroluje większość miast w 22 turze i osiąga cel w turze 23-28 - zwycięstwo Niemiec; PZ 1:3
e) Polska kontroluje większość miast w 17, 22 i 28 turze, ale Niemiec osiąga cel w 29-36 turze - zwycięstwo Polski; PZ 3:2
f) Polska kontroluje większość miast w 17 i 22 turze, ale Niemiec kontroluje większość miast w 28 turze i osiąga cel w turze 29-36 - remis; PZ 2:2
g) Niemiec nie osiąga celu przed upływem 36 tury - decydujące zwycięstwo Polski
Nie wiem, czy nie opisałem tego zbyt zawile. Czujecie o co mi chodzi?
Z powyższego wynika, że Niemiec aby wygrać, musi osiągnąć cel przed końcem 22 tury, ALBO kontrolować większość miast przy większej liczbie checkpointów niż Polak i osiągnąć cel przed końcem 36 tury.
Polak, aby osiągnąć remis, musi przy dwóch checkpointach kontrolować większość miast.
Polak, aby wygrać, musi w 17, 22 i 28 turze kontrolować większość miast, albo utrzymać się 36 tur.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Czw 17:26, 10 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:38, 13 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Graliśmy z barnofem, ja (standardowo) Polską.
3 tura
Wystawiłem paście. Czekam.
7 tura
Z Prus nadciąga uzbrojony po zęby Bake.
9 tura
Wyskoczyłem dziadostwem na Bake i zagrałem Dziechciarza. Bye, bye, maszkaro.
13 tura
Nadciągają Niemcy. Jestem spokojny jak tafla górskiego jeziora.
16 tura
Zgromadziłem znaczne siły.
17 tura
Kontroluję więcej miast - 1 PZ dla mnie.
22 tura
Drugi PZ dla mnie.
24 tura
Dużo jednostek spadło z planszy, ale jeszcze się trzymam.
27 tura
Niemiec wykańcza wszystkie moje jednostki i zajmuje moje wszystkie miasta spawnu.
Liczymy PZ.
Polska - 2 za kontrolę większości miast w 17 i 22 turze.
Niemiec - 2 za osiągnięcie celu przed 28 turą.
Remis!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kemp40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:07, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Przywołany do porządku (słusznie) melduję:
Graliśmy w święta z kuzynem.
Karty wydrukowane na podłej drukarce (firmy nie wspomnę), na papierze trochę twardszym niż zwykły do druku, ale minimalnie. W zupełności wystarczy - karty w tym rozmiarze nie gną się jakoś szczególnie i można spokojnie pykać.
Mapa z jakiegoś kartonu przyniesionego ze strychu z siatką, zgodnie z instrukcją.
Zasoby wydrukowane też ze wzoru ściągniętego z forum.
W mojej ocenie najlepszym sposobem na ogarnięcie (jako takie) zasad to usiąść i zagrać. Nie uczyć się na pamięć instrukcji tylko zagrać. W miarę upływu czasu gry przychodzi kolej na przetestowanie różnych zachowań (atak, ruch jednostek wystawianie etc.).
Tak też zrobiliśmy i grając Polską przy pierwszej grze dotrwałem do końca i wygrałem, ale tylko ze względu na bardzo zachowawczą grę brata i oszczędzane zasoby które pozwoliły mi na dwa ataki lotnicze w jednej turze, akurat tej w której Modlin był już zdobyty, a Warszawa była mega zagrożona.
To czego mi brakuje u Polaka to broni przeciwpancernej dla piechoty, którą akurat mieliśmy nienajgorszą. Wiem, że to komplikowałoby współczynnik obrony, ale może warto o tym pomyśleć.
Kompletnie bezużyteczne wydają mi się pezetelki 11. Czy Niemcy nie mają jednak za mało kart lotnictwa? Moje ataki w wygranej grze powiodły się dlatego, że Braciszek nie miał akurat samolotów na ręku.
Uwaga! gra wciąga:)
Następnym razem zagramy w coś bardziej wyrównanego:)
Jeszcze jedno: gra "spala" kilka ładnych piw na jedną rozgrywkę także uważać z ułańską fantazją.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kemp40 dnia Czw 12:04, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kemp40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:59, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Voytech może jestem ślepawy, ale czy instrukcja zawiera jakiś punkt w temacie ile kart może liczyć max stos oraz jaka może być ich konfiguracja? Grając ustaliliśmy to na podstawie Twoich zdjęć gry z Barnofem z forum:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:59, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Maksymalny stos na jednym polu to:
czołg / działo pancerne
as pancerny
piechota / kawaleria / spadochroniarze
Razem: 3 karty.
(można np. dołączyć Umocnienia, tworząc stos 4 kart).
Możliwe inne zestawienie:
samochód pancerny
piechota / kawaleria
Razem: 2 karty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:23, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Kemp40 napisał: | Przywołany do porządku (słusznie) melduję:
Graliśmy w święta z kuzynem.
[..]
W mojej ocenie najlepszym sposobem na ogarnięcie (jako takie) zasad to usiąść i zagrać. Nie uczyć się na pamięć instrukcji tylko zagrać. W miarę upływu czasu gry przychodzi kolej na przetestowanie różnych zachowań (atak, ruch jednostek wystawianie etc.).
Tak też zrobiliśmy i grając Polską przy pierwszej grze dotrwałem do końca i wygrałem, ale tylko ze względu na bardzo zachowawczą grę brata i oszczędzane zasoby które pozwoliły mi na dwa ataki lotnicze w jednej turze, akurat tej w której Modlin był już zdobyty, a Warszawa była mega zagrożona.
To czego mi brakuje u Polaka to broni przeciwpancernej dla piechoty, którą akurat mieliśmy nienajgorszą. Wiem, że to komplikowałoby współczynnik obrony, ale może warto o tym pomyśleć.
Kompletnie bezużyteczne wydają mi się pezetelki 11. Czy Niemcy nie mają jednak za mało kart lotnictwa? Moje ataki w wygranej grze powiodły się dlatego, że Braciszek nie miał akurat samolotów na ręku.
Uwaga! gra wciąga:)
Następnym razem zagramy w coś bardziej wyrównanego:)
Jeszcze jedno: gra "spala" kilka ładnych piw na jedną rozgrywkę także uważać z ułańską fantazją. |
Bardzo się cieszę, że zagraliście! Mam nadzieję, że już nie będziemy jedynymi z barnofem, którzy grają w tę grę!
Dzięki temu mam również motywację, by jeszcze więcej poświęcać czasu na WoT (nie mylić z World of Tanks), zgodnie z wypowiedzią feldmarszałka Modela: "dzień ma 24 godziny. Jak do tego dodacie noc, to zdołacie wykonać zadanie".
Działa przeciwpancerne są uwzględnione przy parametrach piechoty, ale ich sposób przeliczania na Atak jest zupełnie inny niż u czołgów. Gdyby było tak samo liczone, okazałoby się, że piechota jest za mocna i czołg w starciu z nią ma nikłe szanse.
Jej słabość, zwłaszcza w późniejszych latach, gdy parametry czołgów są o wiele wyższe chcę równoważyć jej specjalnymi zdolnościami (na razie jest możliwość tworzenia stosów, zwalczanie bunkrów, ale padły już pomysły o działaniach saperskich) oraz byciem przez nią języczkiem u wagi, który często wpływa na wynik starcia pancernego.
Nie zauważyłem, by PZL P.11 był bezużyteczny. Bez problemu strąca (Atak - 4) niemieckie szturmowce (Obrona 1) i bombowce (Obrona 3), dopóki Niemiec nie wystawi razem z nimi myśliwca. Dodatkowo może atakować cele naziemne z Atakiem 2, co może dupy nie urywa, ale może się przydać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kemp40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:38, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Z bronią ppanc chodziło mi bardziej o następującą rzecz:
Mamy dwa rodzaje piechoty polskiej aktualnie z tego co pamiętam w kartach, przy czym razem jest kilka kart piechoty. Jedną (dwie?) z kart można by zatem specjalnie wyposażyć w broń ppanc i taka piechota miałaby inny współczynnik obrony przeciwko czołgom, aniżeli zwykła. Taka sugestia:)
Co do stosów już kumkam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:51, 05 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Pomysł na zbalansowanie scenariusza, bez zaburzania historycznych proporcji rodzaju i ilości wojsk:
gracz polski, może co turę, przeznaczyć najwyżej 1 punkt Zasobów na turę, by przesunąć wskaźnik tury o jeden do przodu.
Uzasadnienie: Polska używa swoich wpływów (Zasobów) na Francję i Anglię, by ta pomogła jej w samotnej walce z Niemcami.
Polak musiałby wtedy uznać, czy lepiej swoje Zasoby przeznaczyć na wystawianie wojsk, czy na przybliżenie dnia pomocy aliantów. Jeśli Niemiec ociągałby się z Blitzkriegiem, Polak mógłby zgromadzić jakąś niewielką rezerwę zasobów na przyspieszenie upływu czasu.
Jeśli Polska co turę będzie przeznaczała 1 punkt zasobów na przyspieszenie czasu, nie wystarczy jej zasobów do wystawiania jednostek w polu i przegra.
Jeśli Polska nie będzie przeznaczała żadnych zasobów na przyspieszenie czasu, to przegra jak dotychczas.
Grający Polską musi znaleźć złoty środek, ale teraz przynajmniej ma narzędzie.
Taki luźny pomysł i wymaga testów praktycznych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Czw 13:56, 05 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:45, 05 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Uzupełniłem zasady o najnowszy pomysł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:35, 26 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Większa plansza - większa i dokładniejsza mapa:
Zaznaczone rzeki. Warszawa bardzo odskoczyła od krawędzi w stronę środka mapy. Będzie trudniej ją utrzymać, jak sądzę. Chociaż jest teraz dobrze otoczona rzekami. Testy wykażą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Czw 12:39, 26 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:36, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Nie podoba mi się dobór niemieckich dowódców do Fall Weiss i Fall Gelb.
Wziął się on z pierwotnego zamysłu War of Tanks, który już dawno się zmienił wiele razy, że po prostu Niemcy będą mieli 15 dowódców i koniec-kropka, którzy będą przydzielani do scenariuszy, jeśli akurat w tym okresie byli przy władzy.
Jest to bez sensu, ofc.
Chcę to zmienić, aby w danym scenariuszu występowali wyłącznie dowódcy, którzy coś z nim zrobili i mieli na niego jakiś wpływ. Proszę o sugestie.
Zastanawiam się również, czy niektórzy z nich nie mają zbyt mocnych umiejętności, np. "twoja jednostka nie ginie w tej bitwie". Kiedyś nie było kości, więc był wóz albo przewóz. Czy nie lepiej byłoby zastąpić tę przykładową umiejętność na "przy swoim rzucie obronnym masz stopień trudności 3 (zamiast 4)"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suru94
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:44, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie co do scenariusza, a mianowicie widzę że np. samoloty niemieckie zostały zaktualizowane, a polskie jak miały stare statystyki, tak mają. Nowy jestem i powoli szykuję planszę i karty, a te sprzeczności sprawiają że gubię orientację w temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:38, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Proponuję poczekać do 11 sierpnia aż voytech wróci z urlopu, na którym zaktualizował wszystkie karty do istniejących scenariuszy
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|