Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

1939 Fall Weiss (gotowy)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Scenariusze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:20, 10 Kwi 2014    Temat postu:

Tak sobie myślę nad warunkami zwycięstwa. Mam taki pomysł:

Punkty za kontrolowanie miasta zmieniają nazwę i nazywają się PK - punkty kontroli.

Punkty Zwycięstwa (PZ) dostaje się za coś innego, patrz niżej.

Cel Niemców - zniszczyć wszystkie jednostki polskie na planszy i zająć wszystkie miasta w wierszu A10-E10.

Cel Polaków - nie dopuścić do osiągnięcia celu przez Niemcy.

Jeśli Niemiec osiągnie cel w turze:
1-17 - decydujące zwycięstwo Niemiec
18-22 - Niemiec dostaje 2 PZ
23-28 - Niemiec dostaje 2 PZ
29-36 - Niemiec dostaje 1 PZ
37+ - decydujące zwycięstwo Polski

W następujących turach podlicza się punkty kontroli (PK) i w zależności, która strona ma więcej, to dostaje 1 Punkt Zwycięstwa (PZ):
17 (agresja ZSRR)
22 (upadek Lwowa)
28 (upadek Warszawy)

I teraz, przykładowo:
a) Niemiec osiąga cel w turze 1-17 - decydujące zwycięstwo Niemiec
b) Polska kontroluje większość miast w 17 turze, ale Niemiec osiąga cel w turze 18-22 - zwycięstwo Niemiec; PZ 1:2
c) Polska kontroluje większość miast w 17 i 22 turze, ale Niemiec osiąga cel w turze 23-28 - remis; PZ 2:2
d) Polska kontroluje większość miast w 17 turze, ale Niemiec kontroluje większość miast w 22 turze i osiąga cel w turze 23-28 - zwycięstwo Niemiec; PZ 1:3
e) Polska kontroluje większość miast w 17, 22 i 28 turze, ale Niemiec osiąga cel w 29-36 turze - zwycięstwo Polski; PZ 3:2
f) Polska kontroluje większość miast w 17 i 22 turze, ale Niemiec kontroluje większość miast w 28 turze i osiąga cel w turze 29-36 - remis; PZ 2:2
g) Niemiec nie osiąga celu przed upływem 36 tury - decydujące zwycięstwo Polski

Nie wiem, czy nie opisałem tego zbyt zawile. Czujecie o co mi chodzi?

Z powyższego wynika, że Niemiec aby wygrać, musi osiągnąć cel przed końcem 22 tury, ALBO kontrolować większość miast przy większej liczbie checkpointów niż Polak i osiągnąć cel przed końcem 36 tury.

Polak, aby osiągnąć remis, musi przy dwóch checkpointach kontrolować większość miast.

Polak, aby wygrać, musi w 17, 22 i 28 turze kontrolować większość miast, albo utrzymać się 36 tur.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Czw 17:26, 10 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:38, 13 Kwi 2014    Temat postu:

Graliśmy z barnofem, ja (standardowo) Polską.

3 tura
Wystawiłem paście. Czekam.


7 tura
Z Prus nadciąga uzbrojony po zęby Bake.


9 tura
Wyskoczyłem dziadostwem na Bake i zagrałem Dziechciarza. Bye, bye, maszkaro.


13 tura
Nadciągają Niemcy. Jestem spokojny jak tafla górskiego jeziora.


16 tura
Zgromadziłem znaczne siły.


17 tura
Kontroluję więcej miast - 1 PZ dla mnie.


22 tura
Drugi PZ dla mnie.


24 tura
Dużo jednostek spadło z planszy, ale jeszcze się trzymam.


27 tura
Niemiec wykańcza wszystkie moje jednostki i zajmuje moje wszystkie miasta spawnu.
Liczymy PZ.
Polska - 2 za kontrolę większości miast w 17 i 22 turze.
Niemiec - 2 za osiągnięcie celu przed 28 turą.

Remis!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:32, 24 Kwi 2014    Temat postu:

Zrobiłem jednolitą, aktualną i (mam nadzieję) schludną instrukcję do scenariusza (w pierwszym poście). Dodatkowo do wydrukowania jako pdf tutaj:
http://www.waroftanks.fora.pl/zasady-gry,3/pobierz-gre,5.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kemp40




Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:07, 24 Kwi 2014    Temat postu:

Przywołany do porządku (słusznie) melduję:
Graliśmy w święta z kuzynem.
Karty wydrukowane na podłej drukarce (firmy nie wspomnę), na papierze trochę twardszym niż zwykły do druku, ale minimalnie. W zupełności wystarczy - karty w tym rozmiarze nie gną się jakoś szczególnie i można spokojnie pykać.
Mapa z jakiegoś kartonu przyniesionego ze strychu z siatką, zgodnie z instrukcją.
Zasoby wydrukowane też ze wzoru ściągniętego z forum.
W mojej ocenie najlepszym sposobem na ogarnięcie (jako takie) zasad to usiąść i zagrać. Nie uczyć się na pamięć instrukcji tylko zagrać. W miarę upływu czasu gry przychodzi kolej na przetestowanie różnych zachowań (atak, ruch jednostek wystawianie etc.).
Tak też zrobiliśmy i grając Polską przy pierwszej grze dotrwałem do końca i wygrałem, ale tylko ze względu na bardzo zachowawczą grę brata i oszczędzane zasoby które pozwoliły mi na dwa ataki lotnicze w jednej turze, akurat tej w której Modlin był już zdobyty, a Warszawa była mega zagrożona.
To czego mi brakuje u Polaka to broni przeciwpancernej dla piechoty, którą akurat mieliśmy nienajgorszą. Wiem, że to komplikowałoby współczynnik obrony, ale może warto o tym pomyśleć.
Kompletnie bezużyteczne wydają mi się pezetelki 11. Czy Niemcy nie mają jednak za mało kart lotnictwa? Moje ataki w wygranej grze powiodły się dlatego, że Braciszek nie miał akurat samolotów na ręku.
Uwaga! gra wciąga:)
Następnym razem zagramy w coś bardziej wyrównanego:)

Jeszcze jedno: gra "spala" kilka ładnych piw na jedną rozgrywkę także uważać z ułańską fantazją.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kemp40 dnia Czw 12:04, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kemp40




Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:59, 24 Kwi 2014    Temat postu:

voytech napisał:
Zrobiłem jednolitą, aktualną i (mam nadzieję) schludną instrukcję do scenariusza (w pierwszym poście). Dodatkowo do wydrukowania jako pdf tutaj:
http://www.waroftanks.fora.pl/zasady-gry,3/pobierz-gre,5.html


Voytech może jestem ślepawy, ale czy instrukcja zawiera jakiś punkt w temacie ile kart może liczyć max stos oraz jaka może być ich konfiguracja? Grając ustaliliśmy to na podstawie Twoich zdjęć gry z Barnofem z forum:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:59, 24 Kwi 2014    Temat postu:

Maksymalny stos na jednym polu to:

czołg / działo pancerne
as pancerny
piechota / kawaleria / spadochroniarze

Razem: 3 karty.

(można np. dołączyć Umocnienia, tworząc stos 4 kart).



Możliwe inne zestawienie:

samochód pancerny
piechota / kawaleria

Razem: 2 karty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:23, 24 Kwi 2014    Temat postu:

Kemp40 napisał:
Przywołany do porządku (słusznie) melduję:
Graliśmy w święta z kuzynem.
[..]
W mojej ocenie najlepszym sposobem na ogarnięcie (jako takie) zasad to usiąść i zagrać. Nie uczyć się na pamięć instrukcji tylko zagrać. W miarę upływu czasu gry przychodzi kolej na przetestowanie różnych zachowań (atak, ruch jednostek wystawianie etc.).
Tak też zrobiliśmy i grając Polską przy pierwszej grze dotrwałem do końca i wygrałem, ale tylko ze względu na bardzo zachowawczą grę brata i oszczędzane zasoby które pozwoliły mi na dwa ataki lotnicze w jednej turze, akurat tej w której Modlin był już zdobyty, a Warszawa była mega zagrożona.
To czego mi brakuje u Polaka to broni przeciwpancernej dla piechoty, którą akurat mieliśmy nienajgorszą. Wiem, że to komplikowałoby współczynnik obrony, ale może warto o tym pomyśleć.
Kompletnie bezużyteczne wydają mi się pezetelki 11. Czy Niemcy nie mają jednak za mało kart lotnictwa? Moje ataki w wygranej grze powiodły się dlatego, że Braciszek nie miał akurat samolotów na ręku.
Uwaga! gra wciąga:)
Następnym razem zagramy w coś bardziej wyrównanego:)

Jeszcze jedno: gra "spala" kilka ładnych piw na jedną rozgrywkę także uważać z ułańską fantazją.


Bardzo się cieszę, że zagraliście! Mam nadzieję, że już nie będziemy jedynymi z barnofem, którzy grają w tę grę!
Dzięki temu mam również motywację, by jeszcze więcej poświęcać czasu na WoT (nie mylić z World of Tanks), zgodnie z wypowiedzią feldmarszałka Modela: "dzień ma 24 godziny. Jak do tego dodacie noc, to zdołacie wykonać zadanie".

Działa przeciwpancerne są uwzględnione przy parametrach piechoty, ale ich sposób przeliczania na Atak jest zupełnie inny niż u czołgów. Gdyby było tak samo liczone, okazałoby się, że piechota jest za mocna i czołg w starciu z nią ma nikłe szanse.
Jej słabość, zwłaszcza w późniejszych latach, gdy parametry czołgów są o wiele wyższe chcę równoważyć jej specjalnymi zdolnościami (na razie jest możliwość tworzenia stosów, zwalczanie bunkrów, ale padły już pomysły o działaniach saperskich) oraz byciem przez nią języczkiem u wagi, który często wpływa na wynik starcia pancernego.
Nie zauważyłem, by PZL P.11 był bezużyteczny. Bez problemu strąca (Atak - 4) niemieckie szturmowce (Obrona 1) i bombowce (Obrona 3), dopóki Niemiec nie wystawi razem z nimi myśliwca. Dodatkowo może atakować cele naziemne z Atakiem 2, co może dupy nie urywa, ale może się przydać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kemp40




Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:38, 24 Kwi 2014    Temat postu:

Z bronią ppanc chodziło mi bardziej o następującą rzecz:
Mamy dwa rodzaje piechoty polskiej aktualnie z tego co pamiętam w kartach, przy czym razem jest kilka kart piechoty. Jedną (dwie?) z kart można by zatem specjalnie wyposażyć w broń ppanc i taka piechota miałaby inny współczynnik obrony przeciwko czołgom, aniżeli zwykła. Taka sugestia:)
Co do stosów już kumkam:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:51, 05 Cze 2014    Temat postu:

Pomysł na zbalansowanie scenariusza, bez zaburzania historycznych proporcji rodzaju i ilości wojsk:

gracz polski, może co turę, przeznaczyć najwyżej 1 punkt Zasobów na turę, by przesunąć wskaźnik tury o jeden do przodu.

Uzasadnienie: Polska używa swoich wpływów (Zasobów) na Francję i Anglię, by ta pomogła jej w samotnej walce z Niemcami.

Polak musiałby wtedy uznać, czy lepiej swoje Zasoby przeznaczyć na wystawianie wojsk, czy na przybliżenie dnia pomocy aliantów. Jeśli Niemiec ociągałby się z Blitzkriegiem, Polak mógłby zgromadzić jakąś niewielką rezerwę zasobów na przyspieszenie upływu czasu.

Jeśli Polska co turę będzie przeznaczała 1 punkt zasobów na przyspieszenie czasu, nie wystarczy jej zasobów do wystawiania jednostek w polu i przegra.
Jeśli Polska nie będzie przeznaczała żadnych zasobów na przyspieszenie czasu, to przegra jak dotychczas.
Grający Polską musi znaleźć złoty środek, ale teraz przynajmniej ma narzędzie.

Taki luźny pomysł i wymaga testów praktycznych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Czw 13:56, 05 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:45, 05 Cze 2014    Temat postu:

Uzupełniłem zasady o najnowszy pomysł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:35, 26 Cze 2014    Temat postu:

Większa plansza - większa i dokładniejsza mapa:



Zaznaczone rzeki. Warszawa bardzo odskoczyła od krawędzi w stronę środka mapy. Będzie trudniej ją utrzymać, jak sądzę. Chociaż jest teraz dobrze otoczona rzekami. Testy wykażą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Czw 12:39, 26 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:36, 23 Lip 2014    Temat postu:

Nie podoba mi się dobór niemieckich dowódców do Fall Weiss i Fall Gelb.
Wziął się on z pierwotnego zamysłu War of Tanks, który już dawno się zmienił wiele razy, że po prostu Niemcy będą mieli 15 dowódców i koniec-kropka, którzy będą przydzielani do scenariuszy, jeśli akurat w tym okresie byli przy władzy.
Jest to bez sensu, ofc.
Chcę to zmienić, aby w danym scenariuszu występowali wyłącznie dowódcy, którzy coś z nim zrobili i mieli na niego jakiś wpływ. Proszę o sugestie.

Zastanawiam się również, czy niektórzy z nich nie mają zbyt mocnych umiejętności, np. "twoja jednostka nie ginie w tej bitwie". Kiedyś nie było kości, więc był wóz albo przewóz. Czy nie lepiej byłoby zastąpić tę przykładową umiejętność na "przy swoim rzucie obronnym masz stopień trudności 3 (zamiast 4)"?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suru94




Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:44, 01 Sie 2014    Temat postu:

Mam pytanie co do scenariusza, a mianowicie widzę że np. samoloty niemieckie zostały zaktualizowane, a polskie jak miały stare statystyki, tak mają. Nowy jestem i powoli szykuję planszę i karty, a te sprzeczności sprawiają że gubię orientację w temacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:38, 01 Sie 2014    Temat postu:

Proponuję poczekać do 11 sierpnia aż voytech wróci z urlopu, na którym zaktualizował wszystkie karty do istniejących scenariuszy Smile

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suru94




Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:51, 01 Sie 2014    Temat postu:

Ok, dziękuję za odpowiedź. Nie mogę się doczekać Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Scenariusze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin