|
gra karciana War of Tanks
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niedzwiedz91
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:12, 03 Lis 2014 Temat postu: [ekwipunek] PZInż. 703/713 |
|
|
Skoro zaczyn wchodzić w życie plan Hetman to wygrzebałem kilka rzeczy, które mam nadzieję będą przydatne.
Otóż to co chcę zaproponować to samochód ciężarowy. W 1936 r. w zakładach inżynieryjnych zaczęto opracowywać samochód ciężarowy własnej konstrukcji. Opracowano 2 warianty PZInż. 703 oraz PZInż. 713, które różniły się w zasadzie tylko w konstrukcji szoferki i wymiarach. W pierwszym wariancie silnik umieszczony z przodu szoferki a w drugim pomiędzy miejscami kierowcy i pomocnika, co pozwoliło na powiększenie skrzyni ładunkowej. Ciężarówki były przewidziane do służby we wszystkich rodzajach wojsk i broni jako pojazdy transportowe. Do września 39 wyprodukowano próbną partię 100 sztuk samochodów 703 i 713. Seryjna produkcja miała się rozpocząć w 1940 r. i wynosić 12-20 tys sztuk rocznie. Czyli przy dobrych wiatrach do wojny wyprodukowano by ich ok 20-30 tys sztuk.
PZInż. 703
PZInż. 713
Dane (tak jak pisałem wyżej różniły się jedynie wyglądem szoferki i wymiarami):
-Silnik: benzynowy 4 suwowy 4,67 l, 75 KM (lub diesla 5,32 l, 65 KM ale tylko w modelach 703)
-Masa własna: 3,58 t
-Ładowność: 3,5 t
-Prędkość maks.: 80 km/h
-Zużycie paliwa: 30 l/100 km
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez niedzwiedz91 dnia Wto 0:29, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:36, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Kiedyś to się paliwem mniej przejmowali niezbyt 'eko' były te ciężarówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:09, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niedzwiedz91
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:11, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Kiedyś to się paliwem mniej przejmowali |
I tu Cię zaskoczę. Była możliwość montowania silników na gaz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:01, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Nieźle, pokonałeś mnie:D fajna karta, ważne że zdjęcie ładny format ma:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sniper41pl
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:46, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Wątpię żeby ten silnik spełniał normę EURO 6 ;P Teraz do osiąnięcia 75KM z silnika wolnossącego wystarczy 1L pojemności A wtedy musieli się nieźle napracować żeby tyle wyciągnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaneCobbsHat
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:47, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
ok sniper to zaladuj na ta puszke po sardynkach 3.5 tony i wtedy pogadamy :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niedzwiedz91
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:39, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Co ciekawe - jak pisałem wyżej- można było jeździć gaz a właściwie na drewno. Montowano w samochodach gazogeneratory, które z drewna produkowały gaz który składał się głównie z wodoru, tlenku węgla i azotu. Większość ówczesnych pojazdów mogła być zasilana w ten sposób, wymagało to jedynie zainstalowania gazogeneratora, czyli takie cuś w kształcie bojlera. Gaz drzewny w IIRP był najtańszym paliwem. Wikipedia mówi nawet że podczas IIWŚ było to dość powszechne zastosowanie w pojazdach działających na zapleczu frontu, pozwalało to na zaoszczędzenie benzyny dla czołgów. Co więcej: "W latach 1939–1942 produkowany był sportowy kabriolet Mercedes 170VG, zużywający 15 kg drewna na 100 km przy zapasie 30 kg."
Taka ciekawostka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez niedzwiedz91 dnia Wto 22:40, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawlusSidewinder
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:28, 05 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Aaaa, to o tym też słyszałem. Auto prawie na węgiel bardzo fajny wynalazek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|