JaneCobbsHat
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:56, 20 Lut 2014 Temat postu: Niemieckie przerobki. |
|
|
Grzebiac w materjalach o niemieckich przerobkach francuskich czolgow natrafilem na sporo innych konstrukcji, co do ktorych za bardzo nie wiem co robic.
Np w D-Day Tank Warfare Zalogi i Balina natrafilem na zdjecia francuskich half-trackow Somua S307 przrobinych an TD i arte. Jeden mial dzialo 75mm PaK 40 w opancerzonym otwartym nadwoziu [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] a drugi 16 (!) mozdziezy 8cm [link widoczny dla zalogowanych]
Potem byla artylerja rakietowa, najczesciej chyba byly uzywane 15cm rakiety, podstawowe wersje samobiezne to SdKfz 4 na podwoziu halftracka Merceds 4.5t SdKfz 4/1 na podwoziu Opel Maultier 2.5t. Oba byly opancerozne wiec kwalifikuja sie na artrylerje samobiezna.
Byle tez rakiety 280mm na podwozium SdKfz 251/1 czyli calosc zwana Wurfrachmen to bylo szesc skrzyn po trzy z kazdej strony, to samo montowano na zdobytych amerykanskich transporterach M3 (szesc skrzyn) i francuskich czolgach H35 (dwie skrzynie).
A potem byla artrylerja p-lot. Na podwziach Pz 1 i Pz 38 montowano pojedyncze dzialka 20mm. Na podwoziu pz IV montowano poczwornie sprzezone dzialka 20mm i pojedyncze dzialka 37mm.
Na half-trackach 251 montowano pojedyncze dzialka 20mm i potrojnie sprzezone dzialka 15mm.
Nastepnie ciagniki half-track. Sdkz 6 montowal dzialko 37mm, pojazd nie opancerzony poza tarcza dziala. Sdkfz 7 montowal poczwornie sprzezone dzialko 20mm lub pojedyncze 37mm, byly wersje z opancerzona kabina przynajmniej ta z dzialem 37mm. Sd kfz 10 montowal dzialko 20mm, nie opancerzony.
I na koncu przerobki ciezarowek. Pojedyncze dzialko 20mm montowali Niemcy na czym tylko sie dalo, Polciezarwkach Horth, zdobytych Chevrolet i Ford, wlasnych Ford Maultier, Opel 3t (jestem przekonany ale nie moge znalezc potwierdzenia wersji Opla 3t z poczwornie sprzezonym dizlakiem 20mm i opancerzona kabina).
Zdobyczne wloskie Fiaty 2.5t jezdzily ze zdobycznymi wloskimi dzilakami 20mm na skrzyni.
Albo wloskie albo niemieckie dzialko montowano na zdobycznych transporterach Universal Carrier.
Byly tez stare ciezarwki Studebaker dostarczone Francji przed upadkiem, przejete przez Neimcow znowu z dzialkiem 20mm na skrzyni.
Pamietam Mercedesy 4.5 z poczwornie sprzezonym dzialkiem 20mm lub pojedyncza 37mm i opancerzona kabina.
I wreszcie ex Wloskie Lancie z dzialem 90mm.
I to jest to na co natrafilem i pamietalem, jestem przekonany ze bylo znacznie wiecej takich Frankensteinow. Nie wiem co z tego kwalifikuje sie jako arta a co nie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JaneCobbsHat dnia Czw 8:58, 20 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|